Influencer- og popkultur møder køn, teknologi og branding: Hvad Teslas Optimus og Kardashian fortæller os om samtidens fortællinger

Hvad sker der, når en af verdens mest kendte kvindelige influencers præsenterer en humanoid robot som sin “nye ven” for 500 millioner følgere? Hvilken fortælling om menneske, teknologi, magt, køn, branding, trends, sociale medier og fremtiden kan vi læse her? Det belyser jeg i mit essay i Copenhagen Review of Communication – læs det her:
ESSAY: Robotificeret sexualisering. Kardashians date med Optimus
Jeg holder oplæg, faciliterer debat og rådgiver virksomheder, organisationer og uddannelsesinstitutioner om sociale medier, kultur, branding og teknologiens rolle og medierne i kommunikation. Hvis du vil vide, hvordan jeg kan bidrage til at styrke jeres kommunikation, brand, relation til publikum eller inspirere jer med oplæg af aktuelle trends, så tag kontakt til mig her: Kontakt Marta Karolina Olsen og CBM Consult her.
Copyright © Marta Karolina Olsen 2025.


