Nyskabende strategi, branding og kommunikation for Østerbro Teater
Østerbro Teater indbefatter Østre Gasværk Teater, Teater Republique og Revolver samt Revolver Play. På scenerne opføres moderne, samtidsrelevant og prisvindende scenekunst. I 2020 ønskede Østerbro Teater at udvikle en ny strategi for at bringe scenerne, organisationen, de respektive brands, publikumudviklingen og forretningen styrket ind i fremtiden. Her skulle tages højde for de krav og konkurrenceforhold, der præger kulturverdenen i riften om gæsternes præferencer.
I samspil med bestyrelsen, ledelsen og medarbejderne førte CBM Consult Østerbro Teater gennem en omfattende strategiproces, der mundede ud i en strategi for 2021-23, som CBM Consult var pennefører for sammen med ledelsen. I dag er det strategien, som Østerbro Teaters indsatser og voksende succes baserer sig på, og som skaber den fælles kurs for organisationen.
Strategiprocessen indebar seminarer og workshops for op til 100 deltagere. Den indebar også dataanalyser, konceptarbejde og at Marta Karolina Olsen løftede rollen som interim kommunikationsansvarlig for Østerbro Teater i 2020-2021 gennem CBM Consult. Ydelser fra CBM Consult skete helt ind i driften med varetagelse af kommunikation på web, sociale medier, i nyhedsbreve, forestillingsmaterialer og programmer, samt med varetagelse af leverandørsamarbejder, budgetter, intern kommunikation og teamledelse.Formålet var at komme tæt på organisationen, mens strategiudviklingen stod på, og til Østerbro Teater var klar til en revideret organisationsstruktur med bemanding af centrale roller.
Nøgleord: Ledelses- og bestyrelsesrådgivning, strategi, branding, grundfortælling, organisatorisk forankring, kommunikationsledelse, teamsparring