Referencer og cases

Hvert samarbejde med CBM Consult er unikt, hvor Marta Karolina Olsen er jeres dedikerede ledelses-og kommunikationsrådgiver, der tilpasser løsningerne til jer. Se et udvalg af referencer og cases her. Kontakt CBM Consult for at høre mere.

CASES

Nyskabende strategi, branding og kommunikation for Østerbro Teater

Østerbro Teater indbefatter Østre Gasværk Teater, Teater Republique og Revolver samt Revolver Play. På scenerne opføres moderne, samtidsrelevant og prisvindende scenekunst. I 2020 ønskede Østerbro Teater at udvikle en ny strategi for at bringe scenerne, organisationen, de respektive brands, publikumudviklingen og forretningen styrket ind i fremtiden. Her skulle tages højde for de krav og konkurrenceforhold, der præger kulturverdenen i riften om gæsternes præferencer. 

I samspil med bestyrelsen, ledelsen og medarbejderne førte CBM Consult Østerbro Teater gennem en omfattende strategiproces, der mundede ud i en strategi for 2021-23, som CBM Consult var pennefører for sammen med ledelsen. I dag er det strategien, som Østerbro Teaters indsatser og voksende succes baserer sig på, og som skaber den fælles kurs for organisationen.

Strategiprocessen indebar seminarer og workshops for op til 100 deltagere. Den indebar også dataanalyser, konceptarbejde og at Marta Karolina Olsen løftede rollen som interim kommunikationsansvarlig for Østerbro Teater i 2020-2021 gennem CBM Consult. Ydelser fra CBM Consult skete helt ind i driften med varetagelse af kommunikation på web, sociale medier, i nyhedsbreve, forestillingsmaterialer og programmer, samt med varetagelse af leverandørsamarbejder, budgetter, intern kommunikation og teamledelse.Formålet var at komme tæt på organisationen, mens strategiudviklingen stod på, og til Østerbro Teater var klar til en revideret organisationsstruktur med bemanding af centrale roller.

Besøg Østerbro Teater her

Nøgleord: Ledelses- og bestyrelsesrådgivning, strategi, branding, grundfortælling, organisatorisk forankring, kommunikationsledelse, teamsparring

Lejerbo løfter kommunikationen på sociale medier til nye højder

Med 35.000 almene boliger i Danmark skaber Lejerbo rum for liv. Lejerbo ønskede i 2019 at få hjælp til at arbejde mere strategisk med sociale medier på tværs af kanalerne. CBM Consult har stået for processen, der har styrket brandet gennem arbejdet med tonaliteten, værdierne, målene og den engagementsskabende kommunikation. Teamets brug af metoder er løftet gennem skræddersyede materialer, værktøjer og redaktionsmøder. Indsatsen har skabt værdi eksternt i forhold til målgrupper, samarbejdspartnere og interessenter, og internt hvor ledelsen, direktionen og medarbejdere er engagerede i Lejerbo og formålet på de sociale medier.

Besøg Lejerbo her

Nøgleord: Sociale medier, ledelseskommunikation på sociale medier, strategi, branding, kommunikation, teamsparring

Ambitiøs brandkommunikation for Fiberby

Siden år 2000 har Fiberby bragt internet til byens folk. I 2020 ønskede Fiberby brandstrategisk sparring og udvikling for at stå mere fremtidssikret med sin brand- og budskabskommunikation. CBM Consult har siden 2020 hjulpet Fiberbys ledelse gennem denne udviklingsrejse og positionering. Det har også indbefattet kommunikationsstrategisk sparring på materialer, annoncer, web og sociale medier – samt indsigtsskabende kunde- og brugerundersøgelser af CBM Consult og hjælp til marketingindsatser ved CBM Consults samarbejdspartnere.

Besøg Fiberby her

Nøgleord: Ledelsesrådgivning, branding, strategisk kommunikation, web, sociale medier, brugerinddragelse

Styrket Grundfortælling og kommunikation for Den Danske Dyrlægeforening

I 2020 blev en ny, styrket grundfortælling skabt for DDD gennem en involverende, strategisk og kreativ proces, som CBM Consult og Marta Karolina Olsen stod for.

Den ambitiøse proces var forankret i Hovedbestyrelsen og skete i tæt samarbejde med sekretariatet, kommunikationsteamet samt ADO og DA. I coronaårene foregik arbejdet online og offline gennem bærende workshops og udviklingsmøder. Gennem co-creation og rig data blev bestyrelsen, ledelsen og medlemmer inddraget. Grundfortællingen mundede som løftestang ud i fire indsatsområder: 1) øget medlemsfokus, 2) fokus på politisk indflydelse, 3) et arbejde for at skabe og synliggøre dyrlægers værdi samt 4) udvikling af medlemmerne, organisationen, faget, brancherne og foreningens sekretariat.

På ryggen af grundfortællingen blev en ny kommunikationsstrategi og indsatser på digitale og sociale medier tilrettelagt og udformet med de respektive afdelinger sammen med CBM Consult.

Læs mere om DDD’s styrkede grundfortælling her hos DDD

Nøgleord: Grundfortælling, kommunikationsstrategi, ledelsesrådgivning, bestyrelsesrådgivning, sociale medier, medlemsundersøgelse, workshops

Unikke kurser, webinarer og workshops for Kommunikation og Sprog og Medlemmerne

Flere gange årligt deler CBM Consult viden, inspiration og underviser i kommunikation, branding og medier hos den faglige organisation Kommunikation og Sprog siden 2020. Temaerne er typisk fokuseret på:

  • Branding og strategi 
  • Employee Advocacy og digitale ambassadører
  • Kommunikation af grøn og bæredygtig omstilling
  • Digitale tendenser og kommunikatørens rolle som forandringsagent

Besøg Kommunikation og Sprog og organisationens eventkalende her

Nøgleord: Kursusudvikling, workshop, webinar