360 graders Brand Tone of Voice og kompetenceudvikling for Biblioteket Frederiksberg
Med CBM Consult og Marta har Biblioteket Frederiksberg styrket sin brandstemme. Mange medarbejdere er involveret i at kommunikere brandet. Med brandstemmen er det afgørende at trænge igennem støjen, skille sig ud og kommunikere troværdigt og engagerende ved at være genkendelig og sammenhængende, mens stemmen skal tilpasses målgrupper og kanaler. Henover en årrække har vi derfor gennemført kommunikationskurser og workshops med medarbejdergrupperne – fra kommunikationsafdelingen til den fysiske betjening og administrationen.
Indsatsen har cementeret en fælles brandforståelse på tværs af organisationen og givet et kompetenceløft, så medarbejderne og afdelingerne har fået et mere fælles sprog og en værktøjskasse at arbejde med i brandkommunikationen: Med en kreativ skriveguide, der oversætter værdierne og strategien til guidelines og eksempler i praksis, har Biblioteket Frederiksberg fået styrkede forudsætninger og mål for at kommunikere on brand med styrke og overbevisning på tværs af kanalerne, så det styrker den sammenhængende brandoplevelse. Det har effekt i de fleste af Biblioteket Frederiksbergs kommunikationsindsatser nu.
Besøg Biblioteket Frederiksberg her
Nøgleord: Branding, kommunikation, sociale medier, ledelse, kompetenceudvikling
